Pakalpojumi

Mājas lapu izveide

Mājas lapa ir ikviena nopietna uzņēmuma sastāvdaļa un digitālā seja. Tā rada pirmo iespaidu, sniedz informāciju un palīdz vai nepalīdz uzņēmuma biznesam. Lai arī mājas lapu izveide ir sākusies jau 1991. gadā, joprojām ir lērums mājas lapu, kuras ir izstrādātas bez idejas, lietojamības un mērķa, kas biedē apmeklētājus un rada sliktu priekšstatu. Sākot mājas lapas izveidi ir jābūt skaidrībai par:

  • Mērķis, kādēļ tā tiek veidota?
  • Uzdevumi, ko vēlaties ar to panākt?
  • Mērķauditorija – kas būs vietnes apmeklētāji?

Pēc šīs informācijas noskaidrošanas drīkst uzsākt izstrādes procesu.

Izpēte un analīze

Pirms mājas lapu izstrāde sākas ir jāveic datu analīze, izpēte, jāsaprot mērķauditorijas paradumi u.c. informācija. Tikpat būtiski ir uzdot pasūtītājam pareizos jautājumus, jo tas būs veiksmīga projekta iznākuma stūrakmens. Kļūdas, kuras pieļautas šajā posmā var novest pie projekta neveiksmes.

Šajā posmā tiek noskaidrots sekojošais:

  • Izstrādes mērķis, uzdevumi un mērķauditorija
  • Vēlmes un vajadzības
  • Mājas lapas struktūra, sadaļu skaits un valodu skaits
  • Krāsu un stila priekšrocības
  • Materiālu pieejamība
  • Citi jautājumi

Koncepts

Tikai tad, kad ir ievākta visa informācija un tā rūpīgi izpētīta, var sākties darbs pie mājas lapas koncepta jeb idejas, lai nodotu klienta vīziju un sasniegtu mērķus ne tikai ar skaistām krāsām, formām un fontiem, bet arī ar ideju, kas caurvītu visu mājas lapas darbību, saturu un tās radošo izpildījumu. Ar labu konceptu iespējams parādīt ne tikai uzņēmuma produktus, pakalpojumus un kontaktus, bet arī atspoguļot tā vērtības.

Responsīvais dizains

Labs responsīvais dizains ir tāds, kas atrisina informācijas pasniegšanas problēmas un izvada lapas apmeklētāju “aiz rociņas” cauri mājas lapai līdz kārotajam mērķim. Mājas lapu izveide bez responsīvā dizaina šodien ir liels retums un tikai retais spēj iztikt bez mobilo ierīču (viedtelefoni, planšetdatori) atbalsta.

Dizaina izstrāde ietver:

  • Konkurentu mājas lapas un pasaules labās prakses analīzi
  • Lietojamības un UX (user experience) izstrādi
  • Satura un informācijas atspoguļošanu
  • Stila grāmata (ja tāda ir) izmantošanu

Adaptīvais HTML/CSS karkass

HTML un CSS kods veido vietnes karkasu un tas ietekmē mājas lapas ielādes ātrumu, to cik sarežģīti ieviest papildinājumus, pieejamību jeb accessibility un SEO.

Šis posms paredz to, ka:

  • Tiek rakstīts tīrs un drošs HTML/CSS kods
  • Mājas lapas karkasa izveide netiek balstīta uz tabulām, jo tas pazemina SEO kvalitāti
  • Izstrādātā mājas lapa atbilst W3C standartiem – kods ir semantiski korekts un tas atbilst visām SEO prasībām
  • Sagatavotais HTML/CSS karkass ir pielāgots izplatītākajām tīmekļa pārlūkprogrammām (Firefox, IE, Opera, Safari), kas nodrošinās mājas lapas darbību un vienotu izskatu uz dažādām pārlūkprogrammām
  • Web dizains automātiski pielāgosies dažādu ierīču ekrāniem

Programmēšana

Programmēšanas posmā vietnei tiek integrēta satura vadības sistēma, pieslēgta datubāze un izstrādāti nepieciešamie moduļi tehniskās funkcionalitātes nodrošināšanai. Pēc šī posma būtībā mājas lapas izveide noslēdzas un tā ir gatava publiskai lietošanai, taču vēl jāveic testēšanas darbi.

Testēšana

Testēšana ir process, kas tiek veikts visa projekta izstrādes gaitā, sākot no dizaina līdz nodošanai. Projekta gala fāzē tiek veikta pilnīga mājas lapas testēšana, kas ietver visu izstrādāto funkciju testēšanu, testēšanu izplatītākajās pārlūkprogrammās un ierīcēs, valodu pārbaudi un lietojamības testus. Pēc šī posma visām problēmām ir jābūt novērstām un vietnei jābūt gatavai pēdējam posmam – mājas lapas publicēšanai.

Publicēšana

Šajā posmā uz nomātā domēna un hostinga servera tiek izvietots kods, kas lapu padarīs publiski pieejamu ikvienam interneta lietotājam. Pareiza domēna izvēle ir kritiski sastāvdaļa, jo tas palīdzēs vai traucēs viegli ievadīt lapas adresi un ietekmēs meklētājprogrammu rezultātus.

Hostinga izvēle

Kas ir jāņem vērā izvēloties hostingu:

  • Pakalpojuma cena
  • Pieejamība un darbības kvalitāte
  • Serveru ātrums
  • Cietā diska ietilpība
  • Ģeogrāfiskā atrašanās vieta
  • Drošība

Mājas lapu izveide, ieguvumi uzņēmumam

  • Mārketinga un pārdošanas rīks 24/7, 365 dienas gadā
  • Mājas lapas informācija pieejama jebkurā pasaules vietā
  • Rada pirmo iespaidu un veido uzņēmuma tēlu
  • Ātrs un dinamisks komunikācijas līdzeklis
  • Atgriezeniskā saite un informācija apmaiņa
  • Statistikas dati
  • Citi ieguvumi no mājas lapas
Mājas lapu izveide

Jaunākie darbi